TATRY MOJE UKOCHANE

By Ola Lewczuk - 5/15/2015

na szlaku przez Dolinę Roztoki do Doliny Pięciu Stawów

Wciąż nie mogę uwierzyć, że w końcu po roku rozłąki znów zobaczę moje ukochane góry! Tatry to miejsce, gdzie czas staje, myśli ulatują z głowy, a ja osiągam najwyższy stopień spokoju. Zen w najczystszej postaci...
Decyzja o wyjeździe zapadła jakiś czas temu, ale to weekendowe spotkanie z przyjaciółmi wyklarowało bardziej szczegółowe plany. Kiedy jednak rozważaliśmy, czy odwiedzić polską, czy słowacką stronę, trochę odwlekając postawienie kropki nad przysłowiowym 'i', okazało się, że decyzję o dokładniej lokalizacji musimy podjąć tak szybko, jak szybko wynająć mieszkanie, bo Boże Ciało i towarzyszący mu wydłużony weekend wyciągają ludzi z domów. I klamka zapadła. Jedziemy do Smokovca! To idealne miejsce do punktu wypadowego na wszystkie słowackie szlaki.

przejście z Kasprowego do przełęczy nad Kopą Kondracką

schronisko nad Popradzkim Stawem

Popradzki Staw

Niestety pojawiła się rysa na naszym radosnym planie, ponieważ do 15 czerwca zamknięta jest znakomita większość tras na szczyty, w tym Rysy i Czerwoną Ławeczkę, które chcieliśmy zdobyć. Ponieważ nasi przyjaciele będą po raz pierwszy w Tatrach Słowacji, pomyślałam, że możemy im pokazać część tras prowadzących do schronisk oraz Słowacji Raj. Trzy lata temu, zmuszeni przez pogodę opuściliśmy wysokie szlaki i postanowiliśmy odjechać trochę na południe i przeszliśmy przez Wąwóz Sucha Bela. To niesamowite miejsce, gdzie w otoczeniu wijącego się strumienia, zieleni i skał przemierza się niesamowite wąwozy, to wspinając się w górę, to schodząc w dół. Na szczęście pozostało jeszcze trochę do zobaczenia i jeden z dni na pewno poświęcimy na przetarcie kolejnych szlaków. Odliczam dni do wyjazdu! Byle szybciej!