DIY

DIY MALUJEMY CERAMIKĘ

By Ola Lewczuk - 5/27/2015


Tyle czasu nosiłam się z zamiarem zrobienia swojej własnej kolekcji kubków, aż w końcu moje białe kubki z IKEA doczekały się! Poczytałam, poszukałam inspiracji i na warsztat zamierzam wziąć zwariowane wzory, które zobaczyłam na pinterest- ufoludki na pewno przypadną do gustu mojej bratanicy! Tak sobie myślę, że za jakiś czas zrobimy chyba wspólnie takie kubasy- będą super pamiątką, musimy tylko poczekać, aż trzyletnia niecierpliwa rączka będzie chciała malować po kubku, a nie po każdej innej dostępnej powierzchni ☺ Poczytałam dokładnie instrukcje, ponieważ nigdy wcześniej nie malowałam szkła użytkowego (moje obrazki farbami witrażowymi do dziś "zdobią" okna w domu rodziców ;>) i widzę, że są dwa punkty krytyczne, których poprawne przejście gwarantuje trwałość rysunków. Po pierwsze zanim zaczniemy wykonywanie szkiców, czy malunków powłoka ceramiczna musi zostać dokładnie odtłuszczona. Drugi newralgiczny moment wystawia naszą cierpliwość (a na pewno moją!) na dużą próbę, ponieważ malunki powinny porządnie wyschnąć , czyli przed wypalenie ich w piekarniku dobrze byłoby zostawić je w spokoju na kilka godzin. Cała reszta zależy już od ilości dostępnej powierzchni do mazania i ilości kolorowych markerów. 

 
 
 
 
 
 
 
 

TADAŁ! Widziałam już u Was pięknie ozdobione tą techniką doniczki- ciekawa jestem, czy ktoś jeszcze się skusi? W planie mam jeszcze zdobycie pięknego złotego mazaka i produkcję prawdziwie "eleganckiej" sztuki. 

  • Share:

You Might Also Like

23 komentarzy

  1. To jakaś specjalna kalka, którą odbiłaś wzór na kubeczku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jagoda, to znalazłam na pinezkowie, ale czytałam i sama próbowałam- wystarczy zwykła kartka i odciśnięcie świeżo namalowanego obrazka ;)

      Usuń
  2. Super te kubki! Inspirujące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale świetne są te rysuneczki :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny efekt, jak tylko namierzę mazaki do ceramiki to na pewno też coś zrobię bo naprawdę zachwycająco to wygląda. fajne te stworki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są dostępne już prawie wszędzie, a zawsze można je upolować w internecie :)) Powodzenia!

      Usuń
  5. wow! myślę, że to może nawet wykonalne w moim przypadku :D Efekt końcowy super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super Ci wyszło, też chętnie "wyprodukowałabym" taki swój kubek :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wyszło akurat komuś, jak pisałam- koniecznie zrób! Ja widzę u Ciebie morskie motywy! :)

      Usuń
  7. Świetne! Gratuluję pomysłu i cudnego efektu :)
    Pozdrawiam!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz też mnie kusi, żeby własnoręcznie ozdobić jakiś kubek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kubeczki czaderskie.Może się skusze na takie malowane kubeczki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Twoimi zdolnościami wyjdą na pewno turbo :)))

      Usuń
  10. Kubeczki są prześliczne, a i ręka jak widać dobrze wprawiona:) Sama próbowałam stworzyć take cuda ale chyba miałam zły mazaki i nie wyszło. Jakiego Ty użyłaś? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest naprawdę pięknie

    OdpowiedzUsuń