ORGANIZUJ SIĘ!

By Ola Lewczuk - 2/18/2018


Tuż po weekendzie w naszej firmie zaplanowano szkolenie, które górnolotnie określono standaryzacją działań i zarządzaniem pracą, jednak tak naprawdę wszystko sprowadza się do właściwej ogranizacji czasu. Pod nosem uśmiechałam się pobłażliwie, do chwili, kiedy zdałam sobie sprawię, jak wiele mamy na głowie i jak coraz trudniej pamiętać o każdej rzeczy. Pal licho terminowe sprawy- to zazwyczaj spędza sen z powiek i nie pozwala o sobie zapomnieć, ale wszystko komplikuje się, kiedy zaczynam zapominać o pozornie nieznaczących drobiazgach, których realizację odkładam w czasie. Bo przecież jest miesiąc na dosłanie PITu do biura, i dwa tygodnie do opłacenia ubezpieczenia auta, i ta wizyta u kosmetyczki będzie dopiero 26-go... 
Jak się uchronić przed zapominalstwem i nie popełniać tych grzeszków zaniedbania? Organizować się!  

TABLICE DO ZAPISYWANIA

Farba tablicowa jest jednym z najchętniej kupowanych produktów dekoratorskich, po które sięgali blogerzy i projektanci wnętrz w ubiegłym roku.  Śledząc blogowe posty i oglądając programy dekoratorskie zauważyłam, że czarne ściany podbiły tak wiele serc, że spotykamy je w tak wielu projektach- zarówno w pokojach dziecinnych, jak i kuchniach, gdzie są idealnym miejscem do codziennej akutalizacji to do list.

TABLICE MAGNETYCZNE

Z tej formy korzystam od kilku lat i o ile nie służy mi do codziennego akutalizowania i planowania, to zdecydowanie pomaga w trzymaniu pod ręką najważniejszych notatek, paragonów i biletów na zbliżające się eventy. Od kiedy na tablicy przypinam wszystkie te mniejsze świstki, przestałam ich poszukiwać w szufladach, na dnie torebek, czy kieszonkach portfela. Już nie muszę tłumaczyć mężowi: kooochanie, przecież zlecenie na wymianę okien jest na drugiej półce po lewej stronie, a potem nie staczamy świętej wojny, bo przecież upchnęłam ten świstek w kompletnie inną czasoprzestrzeń :)

LODÓWKA

Ile razy dziennie stajecie przed jej drzwiami i... No właśnie! Już przed nosem jest lista zakupów i najpilniejszych spraw do załatwienia w mieście. U nas to rozwiązanie sprawdza się idealnie, w szufladzie zawsze mamy kilka papierowych notesików z magnesem, które hurtowo wracają z nami z każdych targów, a długopis, jeden dyżurny, zawsze dynda na ścianie lodówki. 

NOTESY I KALENDARZE

Wykorzystuję je głównie w pracy, bo bez notatek, grubo zakreślonych dat i wykrzykników, byłabym skłonna zapomnieć o wielu sprawach, zwłaszcza tych planowanych długoterminowo. Lubię kolorowo zakreślić najważniejsze wydarzenia, dopisać listę wyjazdowych must take, z której zresztą korzystam niejednokrotnie w ciągu roku, rozpisać plan wydatków.

ELEKTRONICZNE PRZYPOMINAJKI

Czy wiecie, że jestem jednym z ponad dwóch bilionów (!) użytkowników smartfonów na świecie?? Jest nas tak wielu, bo dzięki postępowi dzisiejsze telefonu nie służą nam już tylko do rozmów, ale są WSZYSTKIM. Tak, tak. Wykorzystujemy nasze smartfony do pracy i rozrywki, a dzięki dostępności różnodornych aplikacji, służą nam również idealnie do odpowiedniej organizacji. Aplikacją bez której trudno mi wyobrazić już sobie zarządzanie na różnych płaszczyznach życia jest EVERNOTE. Początkowo służyła mi do zapisywania haseł, dzięki którym powstawały nowe posty. Czasem było to inspirujące zdjęcie wnętrza, czasem jakieś słowo, które wywoływało skojarzenia. Z czasem sięgałam po evernote, planując spotkania, zapisując daty imienin i urodzin, tworząc listy filmów do obejrzenia, czy płyt do odsłuchania. 

Dziś, kiedy na mojej głowie mam tak wiele, nie wyobrażam sobie, że zabrakłoby któregoś ze wspomagaczy mojej pamięci. Plan do wykonania zadań na dziś też jest całkiem pokaźny, ale od wczoraj testuję jeszcze jeden z gadżetów- smartwatch, który powiązany przez specjalną aplikację z moim telefonem przypominam mi o sprawach do załatwienia. Delikatna wibracja na nadgarstku sygnalizuje o realizacji następnych zadań: INTERLAB.PL! ZAMÓW SOCZEWKI!, ALIEXPRES! KUP DEKORACJE NA URODZINY! I tylko jedno w tym cyfrowo-gadżetowym świecie jest niezmienne- jeśli tylko nie wykonam każdej z tych czynności od ręki... na pewno o niej zapomnę ;) 


















  • Share:

You Might Also Like

21 komentarzy

  1. Tyle cudnych pomysłów, a ja nadal jestem ignorantką w temacie tablic i notatników. Notuję gdzie popadnie. Muszę to przemyśleć, Pa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam taką tablicę, wszystko muszę zapisywać bo zapominam o najważniejszych sprawach

    OdpowiedzUsuń
  3. Taką chcę być zorganizowaną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Organizacja to podstawa jeżeli chcemy dobrze spożytkować czas i później nie żałować że czegoś nie udało się zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis i podpowiedzi, chętnie skorzystam ze wskazówek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny temat, akurat organizery są jednym z MUST HAVE w domu nowoczesnej Pani domu, a także Pana Domu. Pozwalają nam zachować porządek i po prostu organizują nam przestrzeń. Warto mieć w zanadrzu takie wyposażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawie napisane, przydatne informacje

    OdpowiedzUsuń
  8. Inspirujący artykuł

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawie sie czyta twojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  11. Organizacja na najwyższym poziomie. Podoba mi się to.

    OdpowiedzUsuń
  12. Rozmyślam właśnie nad farbą tablicową do kuchni i widzę że to super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne pomysły na organizację.

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  15. Podobają mi się te pomysły na organizację. Chętnie z nich skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam tego typu przybory.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdjęcia - fajne kompozycje.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobrze jest również zaopatrzyć się w Folię stretch 3 kg.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobra ogranizacja to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo interesujący jest ten wpis

    OdpowiedzUsuń