W poprzednim poście pisałam o tym, jak w prosty sposób docierać do potencjalnych klientów, niezależnie, czy prowadzimy bloga z usługami graficznymi, rękodziełem, czy osiedlową kwiaciarnię. Miarą sukcesu jest nasz zasięg oraz wrażenie, jakie robimy na odbiorcach naszych usług. Przez lata obecności w blogosferze obserwuję wiele osób, które swoją pasję zamieniły w dobrze prosperujący biznes- zaczynając od darmowej strony na bloggerze, a kończąc na własnym biurze.
Personal branding, o którym wspominałam ostatnio, utrwalony na wizytówkach, wirtualnej papeterii i gadżetach reklamowych to pierwszy krok, na który warto zdecydować się chcąc zaistnieć na szerszą skalę na rynku. Kolejnym jest inwestycja w dobrą lokalizację i biuro, bo jak pokazuje doświadczenie i czas spędzony w blogosferze, od projektów DIY do własnej firmy droga nie jest wcale tak kręta i daleka. Przychodzi taki moment, kiedy do utrzymania odpowiedniej pozycji marki i właściwego zaprezentowania się klientowi nie wystarczy już tylko cyfrowe portfolio, ponieważ podtrzymanie tych cennych biznesowych relacji wymaga nie raz i nie dwa spotkań twarzą w twarz. Pamiętam zdziwienie znajomych, kiedy w jednej z naszych galerii udostępniono wydzielone miejsce z drukarką i fotelami, gdzieś pomiędzy sklepem z butami, a sukniami wieczorowymi- to właśnie namiastka miejsca, jakie czasem jest niezbędne w prowadzanie własnej działalności. Wiedziałam już wtedy z czym się to je i miałam świadomość, że spotkania biznesowe w centrum handlowym są czasem wygodnym rozwiązaniem.
Jednak negocjacje fajnych kontraktów i zleceń wymagają lepszej oprawy, stąd coraz popularniejszy staje się coworking i potrzeba korzystania z biur, które można wynająć okresowo. Jedną z firm, oferujących szeroki wachlarz takich usług jest na przykład omnioffice.pl. Wyobraźcie sobie, że nie chcecie wiązać się długoterminową umową wynajmu lub zakupu nieruchomości- wiadomo, że w dzisiejszych czasach odpowiednie żąglowanie kosztami własnej działalności jest bezcenne, ale od czasu do czasu chcecie w profesjonalnie wyposażonym biurze, z odpowiednim zapleczem w postaci chociażby przyzwoitego ekspresu do kawy, spotkać się z klientami, żeby omówić zlecone projekty lub złożyć ciekawą ofertę. Tu idealnie sprawdza się wynajęcie biura na kilka dni, a czasem jedynie na kilka godzin. Inna opcją jest wspomniany coworking, czyli dzielenie biur z innymi firmami, co idealnie zmniejszy wspomniane koszty, a przy okazji daje możliwość zawiązania nowych relacji biznesowych. Cieszę się, że takich przestrzeni powstaje coraz więcej, bo daje to szansę mniejszym, często jednoosobowym działalnościom na pokazanie prawdziwie profesjonalnego oblicza. Prawda jest przecież taka, że dobre pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz i często to pierwsze spotkanie decyduje o naszym sukcesie :)
6 komentarzy
Super ciekawy wpis
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńBardzo interesujący wpis
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuń