NISKOBUDŻETOWY REMONT KUCHNI

By Ola Lewczuk - 1/23/2018


Pogoda niweczy moje plany zrobienia zdjęć w naszym odmienionym salonie. Jak wiecie, ma północno-wschodnią ekspozycję, w związku z czym, jedynie rano jest w nim względnie słonecznie, o ile aura nie płata figla. Jestem jednak dobrej myśli- jeśli szarości za oknem będą się wciąż utrzymywały, zamierzam i tak spróbować uchwycić aktualny stan chociaż na kilku kadrów. Chociaż w kwestii dekoracji tej cześci mieszkania nie powiedziałam jeszcze ostatniego słowa, to już w myślami przeniosłam się do… kuchni. 
Od dłuższego czasu chodzi za mną myśl o zmianach w tym pomieszczeniu. Przede wszystkim widzę je w wersji zdecydowanie niskobudżetowej, która nie zrujnuje naszego funduszu wakacyjnego, a żeby tego dokonać muszę to wszystko dobrze przemyśleć i zaplanować. Ma zamiar w serii postów podzielić się z Wami moimi pomysłami na tej stosunkowo niedrogie zmiany. Na pierwszy ogień poszłyby ściany. Pomimo, że malowałam je niespełna dwa lata temu, to jednak wiertarka i mikser w moich rękach są zgubnym duetem ;) Zdarzyło mi się też zmieniać położenie kilku półek i uchwytów, i chociaż gotowa gładź szpachlowa nie jest mi obca, to tym razem trzeba byłoby porzucić półśrodki i zadziałać kompleksowo. Porządnie wyrównać wszystkie powierzchnie,odpowiednio je zaimpregnować i pomalować. 
Na polspray.com.pl czytałam o natryskowym nakładaniu gładzi, ale bez przesady- to rozwiązanie super sprawdzi się przy setkach metrów ścian, ale w naszej kuchni wystarczy trochę umiejętności, profesjonalne akcesoria i dobrej jakości produkty do malowania. Na pewno muszę zainwestować w nowe szpachelki i packi do ścierania- ostatnie zabawy w łatanie dziur w sypialni skończyły się tym, że zapominalska Ola zostawiła metalowe szpachelki w pojemniku z wodą- tylko na chwilkę, na odmoczenie, przecież za moment miałam je umyć. Przypomniałam sobie o nich. Po dwóch tygodniach… kiedy szukałam czegoś na balkonie :D Oczywiście nadawały się już tylko do wyrzucenia, więc tym razem pomyślałam o kupnie szpachelek plastikowych, które sprawdzą się równie dobrze i przetrwają ewentualne turbo moczenie, gdybym znów o nich przypadkiem zapomniała. 
Packa do tarcia to też moje must have. Przycieranie nawet niewielkich powierzchni w moim wykonaniu wzbudziłoby ostatnim razem litość i śmiech nawet najmniej profesjonalnej złotej rączki. Chociaż muszę przyznać, że papier ścierny owinięty na… bloczku polerskim do paznokci sprawdził się całkiem, całkiem :D Przydałaby mi się jeszcze jedna porządna drabina i poziomica, bo skakanie między blatami, stołkami i parapetami już raz miało opłakane skutki,  a w naszym arcy-wierz-mi-na-słowo-że-ściana-jest-prosta budownictwie wieszanie prosto półek jest nie lada zadaniem, ale z tym poradzę sobie na szczęście bez problemu i pożyczę je z firmy.
Pozostaje najważniejsza sprawa… Jak w niskobudżetowy sposób odmienić kuchnię, w tym wymienić sprzęt AGD, blat („Kochanie, przecież wiem, że ten jest całkiem dobry, ale heloł, nie pasuje mi do koncepcji?” :D), przesunąć punkty elektryczne, zlew i okap… Do tego jeszcze dorzucić krótką listę udogodnień i gadżetów, które abe-so-lut-nie muszę mieć w nowej kuchni. To dopiero będzie wyzwanie! Mam wielką nadzieję, że cały mój plan nie będzie realizował się tak długo, jak salonowe zmiany, zwłaszcza, że lada miesiąc ruszamy z pewnym nowym projektem w firmie, który prawdopodobnie pochłonie dużą część mojego wolnego czasu, więc trzymajcie kciuki, dzielcie się swoimi pomysłami i radami. Ściskam i pędzę knuć!



  • Share:

You Might Also Like

43 komentarzy

  1. ja ruszam na wiosnę z kuchnią...ale nie będzie niskobudżetowa...bo czeka mnie kucie podłogi i ogrzewanie podłogowe...wymiana wszystkich sprzetów...ale czekam na to od 14lat:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grrr! Aż mnie przeszły ciarki na myśl o takim remoncie, ale trzymam kciuki! Niech Ci się szybko uda :)))

      Usuń
  2. Powodzenia, życzę. U mnie jest tak, że jak mam coś dobrego, to nie zmieniam i koncepcję dopasowuję do tego, co jest. Wychodzi tanio. Zawsze można sprzedać niechcianą i dobrą rzecz, ale ja się bardzo rzadko w to bawię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosia, to podobnie jak ja- nie przepadam za całą akcją "sprzedaż", chociaz to może nie będzie taki zły pomysł ;) W sumie trochę tego sprzętu udałoby się zamienić dokładając niewiele :)

      Usuń
  3. Niskobudżetowa kuchnia to wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy4/04/2018

    Świetna inspiracja, a ja właśnie takiej potrzebuję. Niedawno kupiłam mieszkanie tuta - adres www - i mimo że wciąż czekamy na klucze to już powoli zastanawiam się jak to wszystko urządzić i wykończyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie też niedługo czeka remont i już zaczynam szukać meble kuchenne Płock to duże miasto i myślę, że coś mi się spodoba. Powoli zaczynam wszystko planować tak, żeby było maksymalnie funkcjonalnie i estetycznie. Jedno co bym chciała na 100% to taki dębowy blat :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się jasna i przytulna kuchnia. Mnie też czeka remont kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Remont, remont, a po remoncie trzeba posprzątać. Dopiero potem pojawia się satysfakcja z wykonanej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sam remont dla mnie nie był problemem, tylko jej późniejsze urządzanie :) Jednak wiedziałam jedno, że na pewno chcę nowy mikser kuchenny https://duka.com/pl/agd/miksery i to właśnie dzięki niemu moja kuchnia po prostu stała się pomieszczeniem gdzie spędzałam najwięcej czasu. Zresztą ja go często i dużo używam z racji tego, że miksuję dosłownie wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. tanie odmiany zawsze są najlepsze, bo efekt taki sam jak przy całkowitym remoncie, a mnie problemów i taniej :) ja tak się naremontowałam że musiałam wzywać pogotowie kanalizacyjne by usunęli to co zaczęło zalegać w rurach, ale na szczęście obyło się bez wymiany całej instalacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiadomo, że jak budżetowy remont to warto zainwestować w dodatki. Ja chciałam trochę zaszaleć więc zrobiłam coś więcej. Zamówiłam panele, bo drukowanie UV bardzo mi się spodobało. Teraz nad blatem zagoszczą piękne krajobrazy z miejsc, które chcviałabym odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja podczas remontu kupiłam zlew metalowy, nowy piekarnik i przemalowałam ściany i to wystarczyło :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wskazówki i informacje jak najbardziej przydatne

    OdpowiedzUsuń
  14. Przy generalnym remoncie warto rozejrzeć się, czy wilgoć w kuchni nie spowodowała pleśni i grzybów. Ten problem jest często pojawiającym się zjawiskiem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnym pomysłem na odnowienie kuchni jest jakaś ciekawa tapeta lub fototapeta

    OdpowiedzUsuń
  16. Czasami nie mając dużego budżetu możemy stworzyć fajną aranżację kuchni czy innego pomieszczenia. Postawmy też na fajne i przydatne dodatki, akcesoria, które będą praktyczne i estetyczne. Pomogą nam one w codziennych obowiązkach i stworzą klimat w wybranym pomieszczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo praktyczne i przydatne rozwiązania! Również posiadam małą kuchnię, w której zastosowałem kilka budżetowych rozwiązań i nie żałuję! Szczególnie jeśli chodzi o dodatki. Ostatnio zaopatrzyłem się w kilka akcesoriów do pieczenia z firmy Wenko. Zakup podsumuję jednym słowem: rewelacja! Bardzo zależało mi na porządnej macie do pieczenia, którą będę mógł używać wielokrotnie. Nie zawiodłem się, Wenko oferuje produkty najwyższej jakości. Polecam każdemu!

    OdpowiedzUsuń
  18. Podstawowe narzędzia budowlane, które przydadzą się podczas małego remontu kuchni zazwyczaj nie nastręczają wielkich problemów przy zakupie. Wszystkie można kupić za jednym razem na stronie https://powermat.pl/ To nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale również gwarancja zakupów najwyższej jakości sprzętu budowlanego.

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajnie napisane, przydatny wpis

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wyszło. Ja kiedyś u siebie taki remont zrobiłam niewielkim kosztem, zainwestowałam w farbę, odmalowałam meble. Kupiłam solidny zlewozmywak ceramiczny w białym kolorze aby idealnie pasował do reszty. Zmiana dodatków do tego i kuchnia zupełnie jak nowa. Warto czasami zdecydować się na taką szybką przemianę.

    OdpowiedzUsuń
  21. ale tu wiele fajnych wiadomości



    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawe propozycje

    OdpowiedzUsuń
  23. Inspirujesz do działania

    OdpowiedzUsuń
  24. Czasami wystarczy niewielka zmiana, jak np. nowe osłony okienne, rolety, żaluzje czy plisy lub dodatki we wnętrzu, a kuchnia wygląda na całkiem nową. Warto też do wnętrza kupować świeże kwiaty, które dodają koloru i elegancji.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  26. Wszystko doskonale wygląda

    OdpowiedzUsuń
  27. Przy remoncie w pomieszczeniu jak kuchnia warto zaopatrzyć się w wysokiej jakości urządzenia.

    OdpowiedzUsuń
  28. Czasem wystarczy odrobina kreatywności.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pięknie to wygląda

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  31. Czasami takie działania są jak najbardziej potrzebne i ja jeszcze chcę powiedzieć, że dla mnie liczy się to aby mój sprzęt AGD zawsze działał jak należy. Jak coś to wiem, ze w serwisie https://serwisagd-technik.pl/ poradzą sobie z jego naprawą.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dobry pomysł na remont i kreatywne podejście są kluczem do sukcesu.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czasem warto przysiąść i pomyśleć aby wykonać remont bez konieczności inwestowania dużych kwot.

    OdpowiedzUsuń
  34. Czasem wystarczy nie wielka zmiana

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo pomocne są informacje jakie tutaj znalazłam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Dobry plan i odpowiednie przygotowanie są kluczem do sukcesu.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń