TAPETA CZY FOTOTAPETA?

By Ola Lewczuk - 1/20/2016


Pomóżcie, bo stoję przed sporym dylematem :) Co sądzicie o fototapecie na dość dużej powierzchni największej ściany w salonie, na którym znajduje się również telewizor? Zastanawiam się nad tym bardzo intensywnie, bo już powinnam zamówić materiały, które będą potrzebne w zbliżającym się remoncie salonu, ale wciąż nie jestem pewna. Fototapetami zachwycałam się niejednokrotnie, ostatnio w konkursie, który zorganizowaliśmy wspólnie ze sklepem http://fototapetynawymiar.com/ zebrałam wiele pięknych inspiracji, jednak mam pewne obawy, czy na tak dużej powierzchni, która znajduje się naprzeciwko kanapy intensywna grafika na ścianie nie będzie męczyła? W alternatywie widziałabym tam delikatną jasną tapetę, np. w jakieś geometryczne wzory, więc mam wielką nadzieję, że pomożecie i podzielicie się swoimi doświadczeniami lub przeczuciami? Jak widzicie z planu naszego salonu, ściana z telewizorem jest dość pokaźnych rozmiarów- drugą w kolejności, czyli ścianę naprzeciwko, planuję pomalować w biało-szare lub srebrne pasy, pozostałe zostawić białe, więc optymalne zagospodarowanie ściany za tiwi będzie kluczem do sukcesu :) Jak jest u Was? Macie gdzieś fototapety na większej przestrzeni? Jak się z tym czujecie? Czekam na Wasze rady i pomoc, a tymczasem ściskam i pędzę do dalszej pracy :)

  • Share:

You Might Also Like

31 komentarzy

  1. Wiele z nich mi się bardzo podoba, ale nie wiem, czy odważyłabym się na taką dekorację na ścianie z telewizorem. Myślę, że fototapeta najlepiej sprawdza się na ścianach, z którymi nie wiadomo co zrobić i świecą pustką. W strefie tv zawsze się coś dzieje jednak. U mnie mogłaby to być w łazience, mam tam taką pustą ścianę.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest Gosiu, chociaż mimo wszystko zastanawiam się co zrobić z tą ścianą...

      Usuń
  2. Myślę, że fototapeta powinna grać pierwsze skrzypce na ścianie a tutaj miałaby silną konkurencję w postaci TV. Bardzo podoba mi się pomysł z delikatną tapetą w powtarzające się regularnie wzory :)) Ja mam na ścianie tv białą tapetę w perłowo-biały wzór- zdobi a jest bardzo stonowana, natomiast fototapetę będę mieć na ścianie wejściowej do mieszkania- ale to przecież doskonale wiesz! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, to prawda :) Mam nadzieję, że spełni Twoje oczekiwania :D

      Usuń
  3. Myślę, że tapeta, czy fototapeta z delikatnym, subtelnym wzorem będzie pięknie wyglądać i nie będzie rozpraszać przy oglądaniu tv.Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką, nadzieję, bo naprawdę się w nią zapatrzyłam w wizjach...

      Usuń
  4. Piękne te przykłady, ale nie jestem tak odważna w swoim domu. Chyba wolę tradycję. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, najważniejsze, żeby u siebie czuć się dobrze, nie zważając na nic wokół :)

      Usuń
  5. Ja mam tapetę na ścianie z TV - mam ją któryś rok, nie odwraca uwagi od telewizora. Myślę, że sukces tkwi w tym, żeby wybrać coś, co nas nie będzie męczyć, nie znudzi się zaraz, unikałabym więc intensywnych kolorów, dałabym raczej coś spokojnego.
    Ta tapeta z rozlanymi farbami jest świetna. I to miasteczko!-ale to chyba nie na całą ścianę ;-)
    Ależ cuda zawsze wyszukasz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana! A może Ty byś mi coś wymalowała :* Byłoby pięknie!

      Usuń
    2. taaaak ;-) u mojej Olinki malowałam już na ścianie motylki ;-) nawet mi się zrymowało :-)

      Usuń
  6. Te ispiracje , które pokazałaś są niezwykłe, przepiekne, przekonuję się do tapet, a takich w szczególności.
    Jak będzie pasowała i grała do całego wnętrza, to myślę , że nie będzie konkurowała z tv i nie bedzie męczyła, musisz tylko przemysleć jaka tapetę? hi hi hi, a nie jest to łatwe przy całej ich masie , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! To nie lada wyzwanie :D Ale coraz bardziej mam wrażenie, że odpowiednia tapeta może się obronić... :)

      Usuń
  7. Osobiście mam mieszane uczucia i wydaje mi się, że wszystko zależy od fototapety. Fototapety fajnie wyglądają jeśli nic na nich nie "wisi" a tv, do tego zapewne jakaś szafka i może wyjść chaos. Musiałabyś to dobrze przemyśleć a może pójść w kierunku jakiejś fajnej tapety?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz zdecydowanie rację. Dlatego na próbę przykleiłam papierową taśmą większe płachty przy telewizorze, zrobiłam zdjęcia i teraz rozmyślam... Mam twardy orzech do zgryzienia...

      Usuń
  8. Olu, wydaje mi się, że jeśli wybierzesz bardzo delikatne, szare lub pastelowe kolory i delikatne wzory, to chyba nie będzie różnicy czy jest to tapeta czy fototapeta. Na stronie fototapet były właśnie takie w kategorii TEKSTURY. Jestem ciekawa co wybierzesz :) Pozdrawiam. Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I w tym kierunku chyba pójdę ;) Coraz bardziej mnie przekonuje ta wizja... Ściskam!

      Usuń
  9. Generalnie co kto lubi. Ja miałam już do czynienia z tapetą i fototapetą. Sama wolę tapetę ale tylko dlatego, że wygląda bardziej naturalniej i jest nieco łatwiejsza w umieszczaniu na ścianie niż fototapoeta. Szczególnie jesli ma się jej spory kawałek. Choć to zalezy od techniki ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, to mój pierwszy raz z klejeniem do ścian czegoś więcej niż plakatu, więc czuję się nieco oszołomiona wizją niejednolitej ściany, a jednocześnie jestem tym zachwycona :)

      Usuń
  10. Znawcą od wnętrz nie jestem więc nie piszę swojego zdania (jest wyżej) ale chciałam wspomnieć że podoba mi się komoda ze zdjęcia z tapetą w drzewa/las -taka retro :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też zauroczyła, chociaż taka odważna na pewno nie znajdzie miejsca w naszym salonie :D

      Usuń
  11. Tapeta jest bardziej klasycznym i sprawdzonym pomysłem, ale na ścianę (zwłaszcza dużą) polecalibyśmy jednak fototapetę. Wybór wzorów jest dużo większy i łatwiej znaleźć coś, co będzie nie tylko pasować do wystroju, ale też naprawdę zjawiskowo wyglądać :) Z tym, że wybierając motyw na ścianę za telewizor i do pokoju generalnie pomalowanego w pasy dobrze zdecydować się na wzór raczej delikatny i niekonieczne fotograficzny - na przykład coś takiego: http://www.bimago.pl/fototapety/tla-i-desenie/tekstury/papier/las-cieni-64115.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tapeta jest rzeczywiście ciekawa :)

      Usuń
  12. Piekne tapety z kaktusami i piórami w kolorze indygo. Mam fototapete w przedpokoju i jakosciowo nie mam nic do zarzucenia. Przyznaje jednak iż jest na niewielkiej powierzchni, podobnie jak wybrane przez Ciebie przykłady. Nie dają one wyobrażenia o skali położenia ich na prawie 5-cio metrowej ścianie. Zakładam też, że w przyszłości pojawią sie inne meble, może obrazy, lustra i może okazać się, że akurat zakryją podstawowy element fototapety. Ostatnio też zafascynowały mnie intensywne tapety (iandddc.blogspot.com), ale w tym przypadku poleciłabym może poszukanie inspiracji na stronie Designers Guild (https://www.designersguild.com/uk/l0) - stonowane tapety pod kątem przyszłych szarych pasów: Cielo-Cloud lub Dusk; Chinese Trellis-Cobalt lub Cloud; Saraille-Sevres, Stale lub Indigo. Powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bym nie odważyła się na taką aranżację, lubię częste zmiany a fototapeta, albo nawet tapeta, zabrała by mi możliwość, zmian kolorystycznych i przestawiania rzeczy :) Choć podziwiam takie wnętrza i ujmują mnie fototapety naturalne i delikatne np. z drzewami :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz... O tym nie pomyślałam. Ja też uwielbiam zmiany, chociaż przyznam szczerze, ze odkąd telewizor zawisł na stałe na ścianie moje możliwości są ograniczone do minimum. I dlatego chyba idę w coraz bardziej "stabilne" opcje ;)

      Usuń
  14. O kurcze! Ta z flamingiem mnie powaliła!!!! Dałabym ją do pokoju Laury :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, prawda, że jest boska?? Ja ją rozważałam do sypialni, ale ostatecznie wygrał granat :)

      Usuń
  15. Przyznam, że podobają mi się wszystkie fototapety. Mam nadzieję, że pochwalisz nam się, którą wybrałaś. Jestem bardzo ciekawa. Pozdrawiam cieplutko Kaśka z http://nostalgicznyzakatek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, na pewno dam znać :) Jak tylko zapadną jakieś decyzje :)

      Usuń
  16. Mnie się bardzo podobają drzewka i romby - drzewka to chyba klasyka :)

    OdpowiedzUsuń