SKANDYNAWSKIE MIESZKANIE PO POLSKU CZ. II

9/19/2016


W poprzednim poście oglądaliśmy pierwszą odsłonę wyjątkowego apartamentu zaprojektowanego przez pracownię Raca Architekci. Całe mieszkanie wypełniają gładkie, pozbawione zbędnych ornamentów, rytmicznie podzielone powierzchnie. Nawet kaloryfery stanowią płaskie tafle wtapiające się idealnie w otoczenie. Dynamikę wprowadza zabawa głębią i perspektywą (nisze, wyodrębnione kolorystycznie fragmenty szaf czy półek) oraz geometria. Monochromatyczność wspaniale kontrują subtelne wzory tapet Cole&Son czy heksagonalne płytki w łazience. Mocnym elementem są wyraziste bryły lamp, szczególnie grupa białych kul nad stołem (George Nelson Bubble Lamps), piramida kolorowych baniek przy telewizorze, przeskalowany plafon w salonie, lampa balonik (Brokis, Memory), a także grupa kinkietów w hallu i toalecie. Konkret brył i wzorów neutralizuje miękkość tkanin, dywanów, roślinne motywy rysunków i grafik oraz soczysta zieleń w doniczkach.

Całość tworzy piękną, spójną przestrzeń, wnętrza sprawiają wrażenie urządzonych z lekkością i smakiem. Do mnie przemawia w szczególności drewno, które pojawia się w każdej strefie. Jestem ciekawa, czy Was również zachwycił ten niesamowity nadmorski apartament? Czekam na Wasze komentarze!

















Projekty pracowni Raca Architekci można prześledzić na stronie: www.raca-architekci.pl
Partnerem realizacji w Gdańsku jest sieć salonów z wyposażeniem wnętrz Dekorian: www.dekorian.pl
Fotografie: Adam Ościłowski

You Might Also Like

10 komentarzy

  1. Strefa łazienkowa, bardzo mi się podoba, sypialnia zaś ciut nudna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super kolorki. A w łazience fajnie, że jest i wanna i prysznic.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o poprzedni post a te - bardziej podoba mi się ten drugi :) Tzn. Pokój i sypialnia, są bardziej przytulne niż reszta mieszkania - takie moje odczucie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta spójność jest niewiarygodna. Piękna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bez dwóch zdani chętnie bym się tam wprowadziła :)
    rozkosznie jest!
    Cudowna tapeta w sypialni a pokój dziecięcy jest GENIALNY !

    OdpowiedzUsuń
  6. Sypialnia idealnie w naszym stylu- wprowadzamy się! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A zgadzam się, mnie też bardzo się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne mieszkanie. Skandynawski styl dostrzegalny gołym okiem, a mnie najbardziej urzekła łazienka, która prezentuje się po prostu kapitalnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się ta Skandynawia w polskim wydaniu:)

    OdpowiedzUsuń